domingo, 25 de diciembre de 2011

22 de Desembre de 2011

Aquesta sessió ha estat destinada a l’exposició del treball anomenat “Coneixement i anàlisi d’un cicle d’Educació Infantil en relació a les TAC”, que consistia a analitzar un centre escolar pel que fa a la seva ideologia quant a les TIC, com utilitzen les tecnologies a l’aula, de quin material disposen, si el professorat ha rebut formació específica i/o està d’acord amb la utilització d’aquestes, etc.

El meu grup vam fer aquesta experiència a l’escola Sagrada Família de Viladecans. La conclusió que vam treure és que en aquest centre tenen en compte les noves tecnologies i fan un esforç per a la incorporació de les TIC a les aules, tot i que encara s’ha de conscienciar a tots els professors que les TIC són útils per ensenyar als petits, però sobretot de la importància de les tecnologies al centre escolar, per tal que la participació de tots en l’ús de les tecnologies vagi en augment.

Així doncs, el fet d’escoltar experiències en diferents escoles m’ha fet adonar que les TIC no s’utilitzen en tots els centres per igual ni amb els objectius, atès que això depèn fonamentalment de la ideologia i del pressupost de l’escola, del professorat quant a la seva formació i actitud a l’hora d’aplicar les tecnologies a l’aula.

Segons la meva opinió, considero que és molt important conscienciar als mestres de la veritable importància de la incorporació de les TIC en el món educatiu, ja que és un gran avenç que pretén fomentar la participació activa dels infants i la seva motivació. Tanmateix, un dels principals problemes als quals hem de fer front és a la por del professorat al sentir que perden el seu paper d’autoritat i deixar més llibertat als infants. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario