miércoles, 9 de noviembre de 2011

20 d'Octubre de 2011

En aquesta sessió hem fet la posada en comú d’una sèrie d’articles relacionats amb les TIC. Amb aquesta experiència m’he adonat encara més de la importància del treball en grup, ja que gràcies a les explicacions dels diferents grups i a la situació de debat que s’ha creat, ens hem simplificat la feina i és com si tots ens haguéssim llegit totes les lectures. No obstant això, no hi ha hagut una bona organització del temps i els últims grups no han tingut temps d’esplaiar-se el necessari i només han pogut dir la idea principal sense que es pogués comentar, com el cas del meu grup.

Pel que fa al contingut dels articles m’ha sorprès que molts d’ells estiguessin escrits per mestres de la Universitat de Barcelona, la qual cosa ha fet que em sentís en certa mesura més identificada i implicada perquè ho veia molt més proper. La conclusió que he tret un cop finalitzada aquesta sessió és que no en tots els centres escolars s’està fent el mateix ús de les TIC, ja sigui per manca d’interès i/o recursos per part de l’escola o bé per la falta de formació del professorat.

Així doncs, el dubte que em sorgeix és què es podria fer per tal que totes les escoles poguessin gaudir d’un ús adequat de les noves tecnologies tot recorrent a un aprenentatge significatiu allunyat d’una metodologia mecànica, la qual considero que s’utilitza actualment en la majoria de centres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario