jueves, 10 de noviembre de 2011

8 de Novembre de 2011

En aquesta classe s’ha explicat la tipologia de lletres, la forma d’aquestes, com s’utilitzen per tal de jugar amb la seva presentació (sempre i quan siguin llegibles) i, finalment, com fer-ne un disseny i un ús efectiu a partir de tot l’ho exposat anteriorment. Segons la meva opinió, no he après res teòric perquè tot això ja ho vaig a estudiar a 4rt d’ESO a la classe d’Informàtica.

No obstant això, va haver-hi un aspecte que em va sorprendre considerablement: la mestra va explicar que quan es presenta un treball escrit d’una gran extensió és més recomanable utilitzar l’alineació a l’esquerra per així facilitar la lectura. Això em va generar un gran dubte, atès que em pregunto per què quan vaig presentar el TR a Batxillerat una de les normes de presentació era que estigués tot justificat si no es podia arribar a suspendre per una mala presentació. Tanmateix, aquest fet també es dóna en alguns casos en l’actualitat en la universitat. Considero que l’alineat a l’esquerra no és gaire estètic per al text en general i que aporta com una mena de sensació de desordre i desequilibri, mentre que un document justificat transmet ordre, equilibri i organització.

El que més m’ha cridat l’atenció de la sessió ha estat tenir l’oportunitat d’explorar diferents pàgines webs on apareixien des de llibres en què la tipologia i les formes de les lletres et creaven la imatge fins a escultures plenes de diferents lletres.

Com a conclusió, he après que és molt important quina lletra s’utilitza a l’hora de fer qualsevol cosa, ja que has de saber adaptar-te correctament a la situació. A més, la manera en com es presenta un document també porta amagada darrera part de la teva identitat personal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario