jueves, 10 de noviembre de 2011

10 de Novembre de 2011

Aquesta sessió ha girat al voltant d’entorns virtuals i mitjans per al procés d’ensenyament-aprenentatge. El tema m’ha semblat molt interessant perquè quan jo anava a l’escola no s’utilitzava cap mètode d’aquests, per tant, per a mi resulta un fet molt innovador i captivador.

El fet de poder utilitzar tots aquests tipus de tecnologies permet als alumnes poder continuar treballant a fora de l’escola, és a dir, experimentar una sensació de contínua relació entre el centre i casa seva. D’aquesta manera, no queda tanta distància entre el que es fa a classe i el que es demana per deures. A més, permet una millor comunicació amb els diferents professors, atès que els hi pots enviar un correu electrònic. Tanmateix, és molt útil a l’hora de penjar diferents arxius d’interès de cada assignatura i per a què els nens puguin ampliar els seus coneixements i estar sempre informats del que es va fent a cada sessió.

Per finalitzar aquesta classe, s’ha plantejat una activitat que consisteix a buscar un moodle, un bloc, un Web Quest, les aplicacions de la pissarra digital, entre d’altres. D’aquesta manera, després podrem fer una valoració amb la nostra opinió personal del que ens ha semblat cada plataforma digital i aportar suggeriments per tal de millorar-ho. Gràcies a aquesta activitat m’he adonat que la gran majoria de les escoles ja utilitzen totes aquestes plataformes i, de mica en mica, es van introduint més en el món de les TIC aplicat ja des de l’etapa d’infantil.

Segons la meva experiència com a estudiant, mai abans havia treballat amb el moodle fins que vaig arribar a la universitat i molt menys havia utilitzat o vist una pissarra digital. No obstant això, faig classe de repàs a una nena que estudia al mateix centre que jo vaig anar quan era petita i aquest ja està totalment adaptat a aquestes noves tecnologies, la qual cosa m’agrada perquè sempre va millorant i va adequant-se a tot allò que va apareixent. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario