domingo, 2 de octubre de 2011

27 de Setembre de 2011

D’una banda, hem començat la sessió d’avui comentant els dibuixos que varem fer el primer dia de classe. Tots hem quedat bocabadats al adonar-nos com les nostres experiències i vivències influeixen en la visió que tenim del món que ens envolta, ja que tothom al escoltar –flor amarilla- ho associava amb una flor i ningú hagués pensat que realment es tractava d’un tipus de patata. Per tant, aquesta activitat m’ha servit per prendre consciència que la societat ens determina. A més, veure un conte infantil en què apareix la mateixa imatge vista a partir de diferents animals ajuda al mestre a poder explicar als infants que cadascú té la seva pròpia visió del món a partir de les seves experiències.

D’altra banda, no he après gaires coses conceptuals, sinó que tot ha estat molt més pràctic. Quant als aspectes teòrics ja els havia tractat a l’assignatura de Català a Primer de Batxillerat i, encara que fos des de la vessant del gènere literari del teatre i no pas de la fotografia, els plans són els mateixos. No obstant això, els angles no els havia tractat i m’han semblat molt fàcils perquè el mateix nom et defineix en què consisteix.

El fet de realitzar l’activitat de les fotografies utilitzant els diferents plans m’ha ajudat molt a acabar de perfilar el concepte que tenia i, sobretot, a donar-li una utilitat. Això ho considero un aspecte importantíssim perquè gràcies a la pràctica es reforça el que s’ha après teòricament i fa que se’t quedi més a la ment, la qual cosa és essencial a l’hora de treballar amb nens.

A més, m’ha semblat un tema molt curiós pel fet d’associar-ho amb com es presenten els objectes i els personatges dins d’un escenari i s’agafen els plans i els angles en funció del que es vulgui ressaltar i/o amagar. Així doncs, he après que una fotografia et pot donar molta informació segons com la facis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario