D’una banda, hem començat la sessió d’avui comentant els dibuixos que varem fer el primer dia de classe. Tots hem quedat bocabadats al adonar-nos com les nostres experiències i vivències influeixen en la visió que tenim del món que ens envolta, ja que tothom al escoltar –flor amarilla- ho associava amb una flor i ningú hagués pensat que realment es tractava d’un tipus de patata. Per tant, aquesta activitat m’ha servit per prendre consciència que la societat ens determina. A més, veure un conte infantil en què apareix la mateixa imatge vista a partir de diferents animals ajuda al mestre a poder explicar als infants que cadascú té la seva pròpia visió del món a partir de les seves experiències.
D’altra banda, no he après gaires coses conceptuals, sinó que tot ha estat molt més pràctic. Quant als aspectes teòrics ja els havia tractat a l’assignatura de Català a Primer de Batxillerat i, encara que fos des de la vessant del gènere literari del teatre i no pas de la fotografia, els plans són els mateixos. No obstant això, els angles no els havia tractat i m’han semblat molt fàcils perquè el mateix nom et defineix en què consisteix.
El fet de realitzar l’activitat de les fotografies utilitzant els diferents plans m’ha ajudat molt a acabar de perfilar el concepte que tenia i, sobretot, a donar-li una utilitat. Això ho considero un aspecte importantíssim perquè gràcies a la pràctica es reforça el que s’ha après teòricament i fa que se’t quedi més a la ment, la qual cosa és essencial a l’hora de treballar amb nens.
A més, m’ha semblat un tema molt curiós pel fet d’associar-ho amb com es presenten els objectes i els personatges dins d’un escenari i s’agafen els plans i els angles en funció del que es vulgui ressaltar i/o amagar. Així doncs, he après que una fotografia et pot donar molta informació segons com la facis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario